PSD2


Witamy w Banku Spółdzielczym w Łubnianach Mamy nadzieję, że Twoja wizyta to początek owocnej współpracy i więcej korzyści dla naszych Klientów. Dyrektywa PSD2 otwiera erę otwartej bankowości – wprowadza przepisy wynikające z rozwoju usług płatniczych, pozwala wykorzystać dynamikę rozwoju technologicznego w zakresie płatności elektronicznych i mobilnych. Daje także możliwość kreowania innowacyjnych produktów finansowych. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego typu niezależnych usługodawców na rynku usług płatniczych określanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider). Jednostki te, działając w imieniu Klienta będą oferować nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej. Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – zapraszamy do współpracy.

1. DOKUMENTACJA INTERFEJSU SPECJALNEGO

Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 przygotowaliśmy specjalny interfejs, umożliwiający dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP. Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

1.1. Streszczenie dokumentacji technicznej interfejsu specjalnego

Wstęp Prezentujemy Państwu interfejs API utworzony zgodnie z Dyrektywą usług płatniczych (PSD2), którego celem jest udostępnienie bezpiecznego i łatwego w użyciu zestawu usług finansowych udostępnianych przez Bank. Prezentowany interfejs jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji dyrektywy PSD2 na terenie Polski. Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS. Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami. Implementacja zawiera usługi z domeny:
• AIS (Account Information Service) – zestaw usług udostępniających informacje na temat rachunków Klienta,
• PIS (Payment Initiation Service) – usługi umożliwiające inicjowanie płatności,
• CAF (Confirmation of the Availability of Funds) - usługi potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym Płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.
Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych TPP (Third Party Provider) - podmiotów uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.
Lista usług:


1.2. Dokumentacja techniczna interfejsu specjalnego

Jeśli potrzebują Państwo dokumentacji technicznej prosimy o kontakt – wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia na adres mailowy: sekretariat@bslubniany.pl Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

TPP_Zamówienie.docx

2. ŚRODOWISKO TESTOWE SANDBOX

Dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy specjalne środowisko testowe Sandbox. Odwzorowuje ono funkcjonalność bankowości elektronicznej dostępnej dla naszych Klientów. Dzięki temu już teraz mają Państwo możliwość przeprowadzenia testów integracji interfejsu specjalnego z własnymi systemami. Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia na adres mailowy: sekretariat@bslubniany.pl Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.


TPP_Zamówienie.docx

3. INFORMACJE SERWISOWE

3.1. Zgłoszenia przeszkód w dostępności interfejsu

Zależy nam na dobrej współpracy i rozszerzeniu oferty dla naszych Klientów o innowacyjne, ułatwiające życie produkty finansowe. Dlatego też, jeśli w fazie testów integracyjnych napotkają Państwo na przeszkody – prosimy o przekazanie informacji. Dołożymy wszelkich starań, aby te problemy rozwiązać. Wypełniony formularz zgłoszenia problemu proszę przesłać na adres mailowy: sekretariat@bslubniany.pl Odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

TPP_Zgłoszenie problemu.docx


3.2. Przerwy serwisowe

Systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox a od 14 września 2019 r. również docelowy interfejs produkcyjny wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążą się one z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.


4. RAPORTY

Na naszej stronie internetowej będziemy publikować kwartalne raporty wydajnościowe interfejsu specjalnego dla TPP i bankowości internetowej, z której korzystają nasi klienci.

Siedziba banku

ul. Osowska 1 | 46-024 Łubniany
tel. (77) 4215-001
e-mail: sekretariat@bslubniany.pl Kod SWIFT:"POLUPLPR"

Godziny otwarcia banku:
Pn-Pt: 7.45-14.30

Punkty Obsługi Klienta

  • Opole, ul. Ozimska 19
    (1 piętro), tel. (77) 4231-685
  • Opole, ul. Sosnkowskiego 6/18
    (pasaż handlowy Skaut),
    tel. (77) 4028-815
  • Opole, ul. Fieldorfa 14,
    tel. (77) 4028-345
  • Opole, ul. Cieszyńska 7,
    tel. (77) 4027-372
  • Turawa, ul. Opolska 39c,
    tel. (77) 4212-235
  • Murów, ul. Wolności 36,
    tel. (77) 4270-272
  • Stare Budkowice, ul. Ogrodowa 6a,
    tel. (77) 4276-665
  • Jełowa, ul. Opolska 4,
    tel. (77) 4270-000
  • Kadłub Turawski, ul. Główna 24,
    tel. (77) 4213-520
  • Osowiec, ul. Oleska 5,
    tel. (77) 4120-061
  • Kup, ul. Rynek 1,
    tel. (77) 4546-037
  • Luboszyce, ul. Opolska 7,
    tel. (77) 4342-002
  • Bankomaty

  • Łubniany
  • Turawa
  • Stare Budkowice
  • Murów
  • Kup
  • Luboszyce
  • Jełowa
  • Terminale POS

  • Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
  • Opole, ul. Sosnkowskiego 6/18
  • Opole, ul. Fieldorfa 14
  • Opole, ul. Cieszyńska 7
  • Opole, ul. Ozimska 19
  • BANK SPÓŁDZIELCZY W ŁUBNIANACH mimo stale rosn±cej konkurencji ze strony banków komercyjnych skutecznie działa na rynku międzybankowym. Przyjazny stosunek do klienta, kompetencja i coraz szersza gama usług bankowych pozwala pozyskiwać nowych klientów.

    Bank współpracuje z trzema podopolskimi gminami: Łubniany, Murów i Turawa, obsługuj±c ich budżety. Otwierane s± nowe placówki w Opolu. Wszystkie działania przynosz± pozytywne efekty wyrażaj±ce się na przestrzeni dekady lat 90-tych kilkakrotnym wzrostem sumy bilansowej, udzielonych kredytów, oszczędno¶ci oraz funduszy własnych banku.
    Administrator: Mateusz Kawecki